RC Drift Cup – Round 00, nultý, prvý pretek sezóny, sa odohrával na akcii DriftingDay pod už spomínanou Pezinskou Babou, na rovnakom mieste ako sa nachádza známa a obľúbená On-road dráha XXL RC klubu. Celá akcia sa zorganizovala veľmi narýchlo. Od prvej správy o závode po preteky bolo menej ako týždeň, no ani tento krkolomný dátum neodradil RC Driftuverných od účasti. Stretli sme sa ráno na parkovisku pri nemenovanom nákupnom centre v Pezinku pri kruháči a veľmi som sa tešil hlavne na to, že konečne spoznám osobne aj nových ľudí z Popradu, trpiacich zákerným vírusom “RC positive”. Na parkovisku sme sa stretli skoro všetci - Ja (šalát bez majonézy), Andyk, Jox, Jurik a noví účastníci, Majo z Nitry a “Popradská posádka” Gino, Jančo a Lukáš (plus ich vodič). Zoznámili sme sa, pokecali čo to o Drifte a odobrali sa na miesto pripraviť dráhu. Po príchode sme autá odparkovali vedľa dráhy, otvorili kapoty, zapojili nabíjačky do pohotovostného režimu a pustili sa do obľúbenej činnosti… čistenia dráhy. Myslím, že aj naše mamičky by potešil pohľad na synáčikov poctivo zametajúcich plochu o rozlohe menšieho domu, ako si dávajú záležať na každej špinke, ako sa delia o metlu pri bleskových výmenách, ako spoznávajú, ktorou metlou sa lepšie čistí malá špina, ktorou hrubá špina a kade odskakujú kamienky. Je však samozrejmé, že z tejto “akcie” fotky nemáme, lebo by sa jednalo o kompromitujúce dôkazy toho, že to dokážeme, a na tom základe by bola od nás požadovaná účasť na budúcom čistení domácnosti (ešte že naše mamičky netušia ako dôkladne dokážeme čistiť podvozok a kasničku po pretekoch...kam sa hrabe pripálený pekáč! ) .
Po vyčistení, natiahnutí okrajových pások novej dráhy a rozložení puklíc, každý vytiahol svoj kufrík či krabicu a pustili sme sa do voľného trénovania, jazdenia a rozprávania o nastaveniach a technike. V tom istom čase prišli postupne aj ostatní zatiaľ chýbajúci členovia družiny, MarcelZ, Shadow a Martin spolu so synom Christosom, ktorí reprezentovali česť rodiny na predpretekoch. Pridali sa k nám, postavili autá nebojácne na asfalt a učili sa, testovali, hľadali ideálne otáčky a stopu rovnako ako my. Okolo 11:00 nastal moment, keď sme sa rozhodli, že aj keď sa dnes jedná o predkolo a voľné stretnutie, dáme si menšie preteky, nech každý na vlastnej koži okúsi, aké to je.
Nastal Battle! Jazdci sa svižne striedali na trati, nenechaje jedinej zákruty nepredriftovanej, miligramy gúm lietali od prešmykujúcich kolies a diváci súhlasne pokyvovali hlavami uznávajúc, že aj súboje v Drifte v mierke 1:10 môžu byť krásne a zaujímavé. Neboli by to však správne Drift preteky, ak by nedošlo aj k prekvapeniam a zvratom. Andyk, celý deň neštastne hľadajúci ideálny setup pre jeho TTčko, stratil v istom momente nervy, no bolo to celkom pochopiteľné. Ten deň mu nebolo súdené predriftovať sa až do finále. Rovnako v priebehu jedného z duelov Marcelzovi po tvrdom prejazde puklice v nedotočenom drifte vyskočil preklínaný a nenávidený pin na Yokome a musel pokračovať v závode na náhradnom vozidle, modrom Kyosho. Ani to však nič neubralo na jeho technike a schopnosti driftovať na všetkom, od Yokoma po plť v Pieninskom národnom parku. Stavím sa, že by dostal do driftu aj pltníka. Ja, šalát, som celý deň testoval gumy z ostatného balíčka z HK, Tamiya Superdriftech. Vyslúžili si obdiv, aj zatratenie (popíšem ich neskôr a detailnejšie v samostatnom článku venovanom gumám), no jednou z ich vlastností je vysoká rýchlosť v drifte, takže v battli som bol pomerne často príliš ďaleko pred nasledovíkom, alebo na návšteve v jeho kufri, ak bol predomnou.
Predtým ako vám poviem výsledky, musím sňať pomyselný klobúk pred umením Popradčanov na vlastných novodurových pneumatikách, ale hlavne pred umením Christosa a Maja, ktorí sa aj napriek faktu, že driftovali na ABSkách prvýkrát v živote, nevzdali, učili sa a zlepšovali kolo od kola. V ich prvých pretekoch dokázali zajazdiť slušné drifty a získali dokonca 8 a 13 bodov! Verím, že sa im zapáčilo a prídu aj na ďalšie preteky.
Ale teraz poďme k výsledkom. Po jazdách v tabuľke, kde sa jazdilo systémom každý s každým, sa stanovilo prvotné poradie a nasadili sa pretekári do nekompromisného a nič neodpúšťajúceho pavúka. Nebudem to zakrývať, RC Drift team “Bláva” pohorel na plnej čiare… ako prvý sa prekvapivo Jox (druhý z pretekov v Auparku 07) musel pokloniť umeniu Janča s červeným Evom, ako druhý v poradí Andyk s jeho nepoddajným a stále neposlúchajúcim podvozkom musel prepustiť postupové miesto MarcelZovi a ja som sa po nezvládnutej jazde odporúčal a gratuloval k víťazstvu v dueli Lukášovi. Z posledného súboja medzi Ginom a Shadowom sa z vítazstva tešil prvý menovaný. Semifinálové boje sa tak odohrávali medzi Jančom s Lukášom a Marcelzom s Ginom. Do finále postúpili dvaja borci, v ten deň najlepší z nás, Marcelz a Jančo. Porazení semifinalisti sa stretli v boji o tretie miesto z ktorého vyšiel víťazne Gino. Finálová jazda sľubovala akciu a napätie, rovnako ako dobrý film so Števom Segalom (teda, ak taký vôbec existuje, lebo vždy len sľubujú... ). Marcelzove modré Subaru driftovalo ako z rozprávky, no Jančove červené Evo mu nezostalo nič dlžné. Rozhodovanie vôbec nebolo ľahké, ale po ďalších jazdách sme spoločne uznali, že ten deň patril Marcelzovi. Navzdory nepriazni osudu a šlendrianskej konštrukcii Yokomáckeho pinu to nevzdal a s o kategóriu horším autom dokázal aj tak prekonať nás všetkých. (Až sa bojím pomyslieť čo s nami spraví keď mu bude Yokomo bežať naplno, asi potom odstavím auto na klinec a pojdem zametať trať. )
Tri krát sláááááva víííťazovi!!!
A potom, ako deň končil, slnečné lúče sa strácali v dyme z posledných spálených pneumatík, zvuky Driftu z hornej dráhy utíchali a aj poslední RC Drifteri balili svoje veci. Kufríky sa zavreli, vysielačky vypli a započalo sa s odpratávaním dráhy. Zo zmotaných pások z okrajov vznikol krásny snehuliak, puklice sa ocitli vo svojej taške a metly si konečne oddýchli v kufri auta. Opustili sme plochu a už po prvých metroch sme mysleli na ďalší závod, ktorého dátum je čoraz bližšie.
Tak… Dodriftenia priatelia!