RC Drift Cup '10 - Round 07 / Report

Utorok, 28 September 2010 15:18 Salat
Vytlačiť

 

Kapitánov denník, hviezdny dátum 42285.3 . Let naprieč galaxiou je strašná nuda. Ja stále pospávam na kapitánskom kresle, prvý dôstojník hrá solitaire na iPhaseri32 a nadáva, že to neprehráva jeho obľúbené Flash aplikácie. Je to ale pekné a farebné. Našťastie, dnes ráno sme zachytili neznáme vysielanie na 40MHz z malej planéty v kvadrante Alfa-Fí 3. Ide o planétu kategórie AB-, teda život na nej je v podstate aj možný, ale nestojí za to. Je to ale vítané vzrušenie na tejto nudnej ceste a tak tam hodíme očko, šupneme nejakú tú sondu a pôjdeme zas ďalej. Koniec záznamu.


Race logo


 

 


V tom istom čase, pripravovala sa skupina pozemšťanov na siedme kolo intergalaktických pretekov RC Drift Cup, ročníka 2010. Predchádzajúce kolo bolo vďaka nevypočítateľnému vyčíňaniu počasia roztrhané na dve dejstvá a keďže organizátori nechceli dnes nič riskovať, pripravili preteky v tréningovej hale v Palace, na tradičnom, tréningovom koberci. Pretekom predchádzala krátka rozprava o budúcnosti klubu a príprava trate. Tej sa aj tento krát zhostil Šalát a za výdatného prispenia názorov od ostatných prítomných sa podarilo vytvoriť trať, aká tu ešte nebola. Jednoduchá na prvý pohľad, bez kruhového objazdu, so zrkadlovým tvarom zákrut, no o čo jednoduchší tvar, o to náročnejšie bolo udržanie ideálnej stopy a udržanie auta v ideálnom drifte. Na jednoduchej trati tak bolo vidno každú chybičku, každé zaváhanie.

Tento pretek sa vyznačoval okrem nezvyklej trate aj absenciou „DK 2009“ Marcela, ktorý žiaľ so smútkom v duši nemohol sa zúčastniť tohto podniku. To ale asi na druhej strane prilákalo kopu pretekárov, ktorí zacítili šancu ako kojot mršinu a nenechali si túto príležitosť ujsť. Prišlo ich až 21, čo bol pravdepodobne tohto sezónny rekord.

The team


Kapitánov denník, hviezdny dátum 42286.5 . Sondy z planéty kategórie AB- sa vrátili a previedli sme plazmové matrice do hlavného počítača lode. Sondy nasourcovali na planéte približne 2,5 Petabytov dát z nezabezpečených sietí. Po prevedení cez filter zbytočných informácií a odstránení obrazovej dokumentácie z rozmnožovania cicavcov sa objem dát zmenšil na zopár Giga. Palubný antivírus Mengele Alfa odstránil aj 15 tisíc druhov rôznych samočinne sa spúšťajúcich primitívnych programov bez pozitívneho prínosu. Komandér Data, náš android, sa podujal preveriť zvyšné dáta a odfiltrovať dôležité informácie. Jeho správu očakávam čoskoro, no bude asi veľmi krátka. Veď čo už len také zaujímavé tam môže nájsť. Dokiaľ to dokončí, idem sa na holopalubu zahrať na kapitána tlačného remorkéra Kriváň. Ten zas*aný Level 18, Petržalka Hafen, nie a nie prejsť. Koniec záznamu.

Cigi goooooo



 

 


Ako už tradične, začínalo sa kvalifikáciou. Na trati sa zóny umiestnili do krutých a nemilosrdných polôh. V prvej šikane dve čelné hneď za sebou a na náprotivnej strane v rovnakej, ale zrkadlovej šikane, dve chrbtové a opäť hneď za sebou. Kruté a jednoduché ako letiaca sekera. Tá zaťala do každého, kto nebol pripravený sa uhnúť. Vďaka dostatku času a dobrej nálade, dokázali sme aj pri takom vysokom počte účastníkov stihnúť tri kolá kvalifikácie. Niekomu sa podarili viac, niekomu menej a niekomu skoro vôbec :-) . Poradie po treťom kole bolo nasledovné: Kvalifikáciu vyhral Shadow, druhý bol Piranha a tretie miesto si vyjazdil Šalát. Nasledovali Jox, Luky, Tibor, Cigi, Dodo, Tommy, Adam, Jumbo, Steve, Lancer, Jurek, Ondro, 603, Maťo, Peter, Viper, Juraj a pelotón uzatváral Richard. Vznikli nám tak tri skupiny, od A po C a v každej bolo o čo bojovať.

Kapitánov denník, hviezdny dátum 42287.2. Dnes sa stalo čosi zvláštne. Komandér Data navzdory tomu, že je android a emócie nie sú súčasťou jeho štandardnej matrice, prikročil dnes ku mne podivným úkosom vbok, precedil hvizd medzi zubami a podal mi správu o dátach z tej plnétky AB-. Zanechal pri tom na zemi dve dlhočizné čmuhy na nanoprotozitovej dlážke, ktorá sa nedá zašpiniť! A už vôbec nie očistiť! Dofrasa, to zas bude trálska upratovacia chobotnica nadávať. No nič, ja radšej zmiznem z mostíka. Na remorkéri Kriváň sa mi vôbec nedarí, tak idem preštudovať Datove závery v správe. Koniec záznamu.

2x301,5 = 603


Ako prvú sme samozrejme otvorili škatuľku súbojov v skupine C. Vďaka nepárnemu počtu pretekárov sa najlepší v C-čku, Ondro, prešuchol až do semifinále. Maťo sa musel prebojovať cez Peťa, čo sa mu aj podarilo. Nováčik Richard nastúpil proti 603 a ten svojou príliš defenzívnou jazdou a prenechávaním priestoru Rišovi nepostúpil a neobohatil tak svoj klan o body, či súbojovú česť. Peter sa zo zdvihnutou hlavou postavil do svojho tretieho battlu v histórií a podarilo sa mu (konečne) prebojovať sa cez Vipera. Bolo to prvé Petrove víťazstvo v dueli a také chutí dvojnásobne. Nasledovalo semifinále. Ondro a Maťo. Nebol to príliš náročný súboj, no bolo vidno že kvalita sa dvíha a aj v C-čku človek môže vidieť krásne drifty. Ondro ukázal že nie je na pretekoch po prvý krát a nedal Maťovi väčšiu šancu. Druhé semifinále Rišo proti Peťovi bolo tiež jasnou záležitosťou v ktorej si Peťo pretiahol víťaznú šnúru na dva duely za sebou. (nový osobný rekord :-) ) Tretí zárez na anténe si už ale nepridal. Vo finále C-čka nestačil v prvom tesnom súboji na Ondra. Ono, Ondro, aj keď na prvý pohľad omladina, má za sebou nejedny preteky a skúsenosti z nich zúročil dnes na dráhe. Ondro tak postúpil do B-čka a žil tak aj ďalej svoj sen o postupe ešte vyššie.

Kapitánov denník, hviezdny dátum 42288.6 . Ten zacyklený android Data! Odfiltroval všetko, čo bolo vo vesmíre duplicitné, ale objavil v zhluku dát novú formu pohybu, s ktorou sa nám nepochválil! Cicavce na planéte AB- to volajú Drift. Nie je to rýchlejšie ako priamy smer ideálnou stopu, nie je to ani jednoduchšie ako prejazd objektu stredom dráhy a už tobôž to nie je rýchlejšie ako teleport nanozimetrickým lúčom na loď letiacu WARP-om 7.  Je to ale ten najkrajší spôsob pohybu, aký táto galaxia videla od čias spadnutia opitého Goauldského kapitána Klu-Xinga do čiernej diery v Proxime Canusi po dvojitej reverznej hyperboloidnej špirále s vedením na konvexných paralaxách paraboloidu sústredného s osou jadra čiernej diery. A to už len bolo divadlo! Túto správu musím pre dobro celého civilizovaného vesmíru okamžite prepísať a zverejniť. Koniec záznamu.


 

 


Tak, a dostali sme sa do Bčka. To sa hemžilo menami, ktoré neraz bojujú vo finálových súbojoch a aj menami nováčikov, ktorí svojich súperov drvia talentom a odhodlaním. Prvým párom na holenie boli Dodo a Ondro. Ondro, natrénovaný zo súbojov Cčka sa snažil poraziť Doda, no ten odhodil pocit smútku z tesného minutia A-skupiny a ukázal ondrovi, že ešte nepatrí do starého železa. Druhý duel, Adam a Lancer. Tu bola celá jazda pomerne vyrovnaná, no Adam sa po pár kolách rozbehol a predvádzal prvotriedne divadlo. Lancer sa mohol sebe viac snažiť, biela Impreza sa nedala dobehnúť a udržať jej tempo tiež nešlo. Adam tak zaslúžene postúpil. Nastal ďalší súboj, Tommy proti Jurekovi. Tento generačný súboj bol už tesnejší, ale Tommy je rovnako ako Adam ten typ pretekára, ktorému necháte trošku miesta a pokoja a on každým ďalším kolom získava na presnosti, rýchlosti a na istote. V prvom súboji to nebolo tak očividné, ale druhé trojkolo bolo už jasnejšou záležitosťou Tommyho. V prvom sa rozjazdil a do druhého vbehol naplno, čo mu vynieslo víťazstvo. Posledný súboj prvého kola B-čka, Jumbo a Steve. David a Goliáš si stnauli vedľa seba a predviedli čo to dalo. Žiaľ, aj napriek krásnemu výkonu Steve nestačil na Jumba a nenapodobil tak svojich generačných kolegov zo súbojov pred tým. Rozdiel opäť nebol markantný, no pri detailnejšom náhľade na štýl bolo treba priznať duel Jumbovi.

Semifinále B, Dodo – Adam. Azda najtesnejší súboj Bčka. Adam prešiel veľkým zlepšením a v jazde bol Dodovi úplne vyrovnaným súperom. Dokonca tak, že aj pri hodnotení štýlu driftu boli obaja rovnocennými súpermi. Rozhodli nakoniec malé chybičky, ktorých mal Adam nepatrne viac, ale toto bol presne ten súboj, za ktorý sa nemusí hanbiť ani porazený. Odišiel s čistým štítom. Druhé semifinále, Tommy a Jumbo. Tu už to bolo lepšie, nebolo to tak tesné ako Dodo-Adam. Aj tak ale bolo treba hľadať malé chybičky a keďže Jumbo je rýchly súper, Tommy musel doháňať stratu na rovinkách, čo zapríčinilo častý prirýchly nájazd do zákruty. Na zbrzdenie potom musel Tommy auto viac vytočiť a jeho drifty tak neboli úplne plynulé. Aj toto prinieslo víťazstvo na Jumbovu stranu.


Ken Block v akcii


Finále B-čka a boj o postup do A skupín je občas zaujímavejší ako samotné finále. Súperi sú rozjazdení, odhodlaní pobiť sa o všetko a sú často vyrovnanejší ako finalisti Ačka. Aj ich častejšie chybičky a nie úplne sterilná jazda sú tým správnym korením. Dodo a Jumbo prášili súpera ako sa len dalo. Aj keď to po prvej jazde nebolo jasné, nakoniec malé chybičky a mierne odlišný štýl driftu boli v prospech Jumba. Ten tak postúpil do Elitnej kategórie a chystal sa mútiť vodu aj tam.

Kapitánov denník, hviezdny dátum 42289.7 . Data mal pravdu. Táto správa sa nemala zverejňovať. Od jej uvedenia do Wiki-matrice ubehlo len zopár minút a celá posádka sa zbláznila. Prvý dôstojník je na ošetrovni, keď sa pri driftovaní do jedálne narazil o včerajšie fašírky. Všetky holopaluby a prenosné iHoloPody sú obsadené. Na jednej polovici beží neustále Tokyo Drift a na druhej Initial-D, film, ktorý to celé vraj začal. Palubný lekár a jeho deratizačný team majú od včera pohotovosť. Pthrálskeho veľvyslanca totiž pozvali na holopalube na jazdu s apoštolom Kenom Blockom. Veľvyslanec, uveličený z realistickej holo-jazdy vedľa cicavca v kombinéze v programe Gymkhana 1, sa po vystúpení z holografu totálne povracal. Bohužiaľ, Pthralsky tráviaci systém obsahuje 90% všetkých známych nervových plynov a kyselín. Paluba 12 už bola dekontaminovaná, teraz sa čistí 11 a zajtra spravia aj 10 s 9. Dúfam, že sa táto zmes neprežerie aj ďalej. Najhoršie je, že veľvyslanec aj s doprovodom si zabookovali holopalubu aj na zajtra a na pozajtra dokonca dva krát! Bude vraj Gymkhana 2 a 3. Poviem Datovi nech mi zoženie lístky. Koniec záznamu.


 

 


Blížime sa do finále. A-kategória otvára svoje brány a hneď v úvode stavia proti sebe Jumba, ako víťaza Bčka, proti Shadowovi, ako víťazovi kvalifikácie. Zóny sú ale preč a všetko je otvorené. Shadow začína bez rešpektu a Jumbovi nepomáhali ani najazdené metre z Bčka. Ako tak ho stíha, no rýchlosť plodí chyby. Shadow teda po peknej dráme postúpil. Druhé semifinále, Šalát proti Tiborovi. Opäť sa stretli dvaja starí známi súperi. Šalátovi sa síce v kvalifikácií darilo viac, ale v týchto finálových jazdách to tak slávne nie je. Šalát dopláca na splodené chyby, keď sa v prenasledovaní Tiborovej čiernej mamby nedíva na svoje auto a skacká po pukliciach ako škôlkar po mláke pred domom.


Tiborova mamba


Tretí súboj a v ňom hlavní protagonisti, Cigi a Piranha. Ak sa nemýlim, je to prvý postup priamo do Ačka pre Cigiho. Piranha, starý harcovník s TRFkom mu ale nedoprial radosti z ďalšieho postupu. Svojim Cuzcom utekal Dmaxu čo mu sily stačili a keďže sedlá elektroniku od Novaku, sily tam mal dosť. Posledný boj o semifinále sa odohral medzi Joxom a Lukym. Jox ako skúsený A-čkar a Luky ako nebezpečný, no stále nie neporaziteľný nováčik. Tu ale prišlo prekvapenie, ktoré nebolo ničím prekvapujúcim pre toho čo jazdu videl. Luky ukázal Joxovi, že jeho veTTerán úž s dychom nestačí a na takejto pomerne rýchlej trati sú karbónoví chrti na neudržanie. Luky tak postúpil do semifinále.

Kapitánov denník, hviezdny dátum 42290.5 . Dnes sa k nám priblížil romulanský krížnik triedy Xel-Tor. Požadujú od nás dokumentáciu k tomu prevratnému spôsobu dopravy. Naša posádka je ale totálne demobilizovaná. Polovica stál zvracia a druhá nevie chodiť rovno, len bokom. Palubný počítač sa dostal k tajným záznamom a jeho plnointeligentné plazmonické jadro sa zoznámilo s touto technológiou pohybu. Keď som dnes vydal príkaz na prelet okolo krížnika, automatické ovládanie vyhodnotilo Drift ako ideálny spôsob pohybu a natáčalo provu lode neustále proti cieľu. Prikázal som komandérovi Rykardovi prebrať manuálne riadenie, no on rovnako ako autopilot, driftoval okolo. A ešte k tomu  dosť horšie, skoro dostal hodiny a škrkol o romulanov, amatér. Poslal som ho radšej utierať tie Pthrálske pozdravy, čo sa prežrali až na palubu 3. Koniec záznamu.


 

 


Semifinále 1 – Shadow proti Tiborovi. Súboj to bol krásny a do konca napínavý a rozhodcovia museli znova siahať na dno svojich síl a hľadať tie malé rozdiely, ktoré robia majstra. Táto trať dnes viac sadla ľahkým autám s dobre nabrúsenými ABSkami a tak aj keď sa Tibor snažil v rýchlosti vyrovnať karboške pod (konečne!) driftovou kasňou, nestačil jej a jeho drift v dlhých zákrutách tak bol často prestrelený. Shadow tak postúpil do finále.

Semifinále 2 – Luky vs. Piranha. A opäť, kruté drifty, šialené otočky a tvrdé ataky zákrut. Obaja pretekári jazdili veľmi vyrovnane a bolo vidno že Luky má trať v rukách o maličičký chlp lepšie ako Piranha. Štýl mali obaja porovnateľne dobrý a o víťazovi rozhodli len malé chyby zapríčinené vírusom „puklicis akuta“. Viac si poskackal Piranha a tak sa luky prvý krát prebojoval do finále RC Drift Challenge!

A je tu boj o tretie miesto. Tibor a Piranha, dvaja trošku nešťastní, no isto nie smutní pretekári. Na jedného z nich čaká predsa pohár. Duel to bol nadmieru zaujímavý, obaja jazdili podobným štýlom a nenechali súperovi veľa miesta. Trúsili si to po koberci tak, že za nimi chĺpky poletovali a gumy sa zahrievali na teplotu oleja v lete na Fábií HTP. Bod varu... Piranha sa ale nedal znervózniť až tak ako Tibor a čistejšou jazdou si zaslúžil ďalší pohár do zbierky.

No a konečne tu bolo finále. Premiérové pre Lukyho a už niekoľké pre Shadowa. Nervozita vrcholila, gumy vychladli a v tom dali rozhodcovia povel na rozpútanie pekla. Ak mali v predošlom dueli kolesá teplotu tavenia olova, toto by roztopilo aj volfrám. Super drifty, super dynamika. Nebola núdza o tesné súboje, nebola núdza ani o chybičky. Tak či onak, bol to po Adamovom a Dodovom asi najtesnejší duel toho dňa. Napínavé finále ako sa patrí. Rozhodcovia sa rozhodli ponechať divákov a pretekárov v napätí a pri ohlasovaní konečne oznámili víťaza... Lukyho! Premiérové a zaslúžené víťazstvo potvrdilo, že máme v A-čku nového vlka a treba s ním počitať. Klub víťazov sa rozrástol...


Luky GO GO GO

Tak, toľko k udalostiam na koberci, ktorý znamená svet. Poháre majú svojich majiteľov, aj Bonsaj od bonsajcentra si našiel domov (www.bonsajcentrum.sk) a my sme sa mohli pomaly pobrať domov. Driftom, ako ináč :-)

Kapitánov denník, hviezdny dátum 42293.3. Romulani nám dali ultimátum. Prenos dát do pól galaktickej milisekundy, alebo nás zničia. Hlavné inteligenčné jadro prenos zamietlo a odporučilo nám útok. Nemal som inú možnosť, ako vystreliť. Odpálili sme plazmatické torpéda 3-4-5 a 6. Tie, taktiež plne automatické a samo-inteligentné, sa pred odpálením zosynchronizovali s hlavným jadrom a stiahli nové dáta. Torpéda prileteli k romulanom a …. začali driftovať okolo cieľa! Presne vo vzdialenosti stotiny parseku a po oblúku v presnom kruhu. Dokázali dokonca skorigovať gravitačné zrýchlenie pri hviezde a udržať tak ideálnu stopu. Uhol presne v dotyčnici s gravitónovými štítmi, rýchlosť 0,8 svetelnej. Nádhera. Prvé dva dni krúženia okolo krížnika prichádzali od romulanov stále častejšie výzvy na odvolanie striel a z pozadia znel vystresovaný hlas kapitána „...presun energie na predné štíty, energiu na zadné, energiu na predné, energiu na zadné, enerigu na predné....“. Na tretí deň to kapitán psychicky nevydržal a autodeštrukčnou sekvenciou odpálil svoj krížnik radšej sám. Pripísali sme si tak skvelé víťazstvo a chýr o našej novej megadeštruktívnej zbrani sa rozlieha do celej galaxie. Drift je dokonalý. Koniec záznamu.

 

Posledná zmena dňa Utorok, 28 September 2010 15:39  
Comments (2)
joooj, sci-fi ja strasne rad
2 Nedeľa, 03 Október 2010 11:49
jox
tak toto bol iny ulet, az za hranice znameho vesmiru, skoda ze niesi scenarista, ale ked vydas raz nejaku knihu, dufam ze spravis autogramiadu...
zas pekný report
1 Utorok, 28 September 2010 19:09
piranha
Vďaka Šalát, ešte že ťa máme. :)
Please register or login to add your comments to this article.
yvComment v.1.21.1